Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
 
 
 
 
 
Activități Normative
    Ordine de zi şedinţe
  Hotărâri
  Transparenţă Decizională - Proiecte de Hotărâri
  Procese verbale, Stenograme
  Minute şedinţe CLM
  Legislaţie utilă
  Informaţii de interes public
  Strategia de dezvoltare
  Informare prelucrare date cu caracter personal, cookies
 
Activități Curente
    Autorizaţii, Atestate, Informări
  Licitaţii
  Recrutare / Promovare
  Acte necesare
  Formulare
  Agricol
  Guvernanţă corporativă
  Hărţi de Zgomot
  Proiecte europene
 
Direcția Venituri
    Acte necesare
  Formulare
  Anunţuri
  Protocol de colaborare pentru furnizare date persoane

  INFO trafic greu...
 
Utile
    Comunicate, Anunţuri, Ştiri
  Forum (întrebări/răspunsuri)
  Adresează petiţii, sesizări, reclamaţii, întrebări
  Investiţii
  Nomenclatura stradală
  Delimitări secţii vot
  Locuințe ANL
  Reabilitare Faţade
  Reabilitare Termică
  Societăţi agreate - refacere carosabil şi trotuare
  Taxi
  Info investitori
  Viaţa Culturală
  Măsuri preventive în situaţii de urgenţă
  Declaraţii de Căsătorie
  Link-uri utile
  Chestionar de evaluare a serviciului Relaţii cu Publicul
  Finanțări nerambursabile

  POLIŢIA LOCALĂ

Untitled Document
 
Să cunoaștem
  Orașe înfrățite
Galeria Primarilor
Cetățeni de onoare
Afilieri, Parteneriate
 
Meteo
 
Click for Arad, Romania Forecast
 
Caută
 

Căutare avansată
 
Contor Site
 
Numar total vizite : 74057724
 

Forum de discuţii - întrebări / răspunsuri


[ Pune o întrebare ]


Categoria: Principal -> Impozite si Taxe -> Impozite si Taxe

Întrebări
Intrebarea nr. 4438 din data: 25-02-2006 pusa de geosond@yahoo.com :
·  In urma unei mosteniri, am dobandit un apartament in Arad (apartament al caruia co-proprietar sunt de 9 ani). Timpul nu imi permite sa ma deplasez in arad pentru inregistrarea apartamentului (exclusiv) pe numele meu, pentru a putea plati impozitele pentru anul in curs. Puteti va rog sa-mi spuneti care este varianta alternativa depunerii personale a documentelor (fax? recomandata cu confirmare de primire? etc.).Va multumesc anticipat.

Intrebarea nr. 4438 din data: 22-02-2006 pusa de Ianas petru - petru.ianas@orange.ro :
·   Daca se primeste o amenda de circulatie in ziua de sambata a saptamanii, nu este normal ca jumatate din amenda sa se plateasca in timp de 48 de ore de la prima zi lucratoare? De ce angajatele de la primarie nu accepta acest lucru si nu v-or sa incaseze decat suma intreaga a amenzii? Si a doua intrebare: Orarul afisat este numai de fatada? ex: in data de 21/02/2006 am fost sa platesc o amenda si m-am asezat la un ghiseu pe care era afisat programul si care trebuia sa fie deschis pana la orele 17 , iar la orele 16:30 doamna de la ghiseu mi-a inchis geamul \"in nas\", a doua zi am fost acolo la ora 19:45, si nici macar nu am ajuns pana la ghiseu deoarece toate usile erau inchise. Nu inteleg mai nimic din tot programul casieriilor, nu vad rostul afisarii lor daca nu se respecta. Tin sa mentionez ca sunt foarte nemultumit de atitudinea angajatiilor care incaseaza. Va multumesc daca macar cititi mesajul meu

Intrebarea nr. 4438 din data: 10-02-2006 pusa de Carmen Dumitrescu :
·  1. Cum este instiintat un contribuabil privind impozitele si taxele locale datorate? Niciodata nu am primit o decizie de impunere privind impozitele si taxele locale.2. Cum pot sa verific calculul detaliat al impozitelor si taxelor datorate? In fiecare an platesc impozitele si taxele stabilite de Directia Fiscala, fara a avea o detaliere a modului de calcul (suprafete, incadrarea in zona, reduceri pentru subsoluri/mansarde, etc), pentru a verifica corectitudinea datelor pe care se bazeaza calculul.3. Cum si cui pot adresa o contestatie privind impozitul stabilit si care este modalitatea de solutionare a acesteia?

Intrebarea nr. 4438 din data: 07-02-2006 pusa de carmen.d@mail.com :
·  Am depus cerere de inregistrare ca utilizator al sistemului electronic de taxe si impozite in urma cu aproape o luna, dar inca nu am primit plicul parola. As putea sa o primesc prin e-mail?Va multumesc.

Intrebarea nr. 4438 din data: 06-02-2006 pusa de emil.dantos@gmail.com :
·  Locuiesc in Bujac str. Craiovei .6 ,gradina nu mai poate fii folosita la randamentul de altadata fiind multa apa.Pot beneficia de vreo reducere a impozitului pe teren? multumesc Dantos E



Răspunsuri
Intrebarea nr. 4438 din data: 25-02-2006 pusa de geosond@yahoo.com :
·  In urma unei mosteniri, am dobandit un apartament in Arad (apartament al caruia co-proprietar sunt de 9 ani). Timpul nu imi permite sa ma deplasez in arad pentru inregistrarea apartamentului (exclusiv) pe numele meu, pentru a putea plati impozitele pentru anul in curs. Puteti va rog sa-mi spuneti care este varianta alternativa depunerii personale a documentelor (fax? recomandata cu confirmare de primire? etc.).Va multumesc anticipat.
Raspuns din data de 15-03-2006 :
Conform art. 254 din Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, republicat, cu modificarile ulterioare, contribuabilii sunt obligati sa depuna declaratia fiscala pentru stabilirea impozitului pe cladire, la compartimentele de specialitate ale autoritatilor administratiei publice locale in a caror raza se afla cladirea, in termen de 30 zile de la data dobandirii acesteia. In vederea declararii imobilului, contribuabilul trebuie sa prezinte sau sa expedieze prin posta urmatoarele acte:
-cerere de inscriere in evidenta fiscala
-declaratie de impunere a imobilului
-actul de dobandire
-plan imobil din care sa rezulte suprafata construita a imobilului
-declaratie speciala de impunere pentru stabilirea impozitului pe cladiri majorat, in cazul persoanelor fizice detinatoare a mai multor cladiri
-copia actului de identitate
-declaratie pentru taxa speciala de salubrizare
-timbru fiscal de 1 leu
Mentionam faptul ca depunerea peste termen sau nedepunerea declaratiei de impunere pentru obligatiile datorate bugetelor locale se sanctioneaza conform alin 2, lit. b, art. 294 din Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, republicat, cu modificarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Mun. Arad nr. 210/2005, cu amenda de la 60 RON la 110 RON
Sus

Intrebarea nr. 4438 din data: 22-02-2006 pusa de Ianas petru - petru.ianas@orange.ro :
·   Daca se primeste o amenda de circulatie in ziua de sambata a saptamanii, nu este normal ca jumatate din amenda sa se plateasca in timp de 48 de ore de la prima zi lucratoare? De ce angajatele de la primarie nu accepta acest lucru si nu v-or sa incaseze decat suma intreaga a amenzii? Si a doua intrebare: Orarul afisat este numai de fatada? ex: in data de 21/02/2006 am fost sa platesc o amenda si m-am asezat la un ghiseu pe care era afisat programul si care trebuia sa fie deschis pana la orele 17 , iar la orele 16:30 doamna de la ghiseu mi-a inchis geamul \"in nas\", a doua zi am fost acolo la ora 19:45, si nici macar nu am ajuns pana la ghiseu deoarece toate usile erau inchise. Nu inteleg mai nimic din tot programul casieriilor, nu vad rostul afisarii lor daca nu se respecta. Tin sa mentionez ca sunt foarte nemultumit de atitudinea angajatiilor care incaseaza. Va multumesc daca macar cititi mesajul meu
Raspuns din data de 15-03-2006 :
Conform art. 28 alin (1) din OG nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor , cu modificarile si completarile ulterioare, "contravenientul poate achita, pe loc sau in termen de max 48 ore de la data incheierii procesului verbal, ori, duoa caz, de la data comunicarii acestuia , jumatate din munimul amenzii prevazute in actul normativ, agentul constatator facand mentiune despre aceasta posibilitate in procesul verbal. In actul normativ de stabilire a contraventiilor, aceasta posibilitate trebuie mentionata in mod expres. Termenele stabilite pe ore incep sa curga de la miezul noptii zilei urmatoare, iar termenul care se sfarseste intr-o zi de sarbatoare legala sau cand serviciul este suspendat, se va prelungi pana la sfarsitul primei zile de lucru urmatoare". Prin urmare, procesul verbal incheiat in ziua de sambata, poate fi achitat cu jumatate din minimul amenzii prevazute in actul normativ pana la sfarsitul zilei de luni. In ceea ce priveste programul de functionare al Directiei Venituri, acesta este orele 8,00-20,00. Dupa orele 17,00 functioneaza o singura casierie. Celelalte casierii, atunci cand nu este aglomeratie, se inchid aprox. la orele 16,30, deoarece casierul trebuie sa intocmeasca borderoul de incasari, monetarul, sa numere incasarile, sa predea la casierul colector numerarul si documentele intocmite. Aceste operatiuni dureaza, astfel ca un casier paraseste locul de munca intotdeauna mult dupa orele 17,00. in aceeasi situatie se afla si casierul care isi desfasoara activitatea pana la orele 20,00.
Sus

Intrebarea nr. 4438 din data: 10-02-2006 pusa de Carmen Dumitrescu :
·  1. Cum este instiintat un contribuabil privind impozitele si taxele locale datorate? Niciodata nu am primit o decizie de impunere privind impozitele si taxele locale.2. Cum pot sa verific calculul detaliat al impozitelor si taxelor datorate? In fiecare an platesc impozitele si taxele stabilite de Directia Fiscala, fara a avea o detaliere a modului de calcul (suprafete, incadrarea in zona, reduceri pentru subsoluri/mansarde, etc), pentru a verifica corectitudinea datelor pe care se bazeaza calculul.3. Cum si cui pot adresa o contestatie privind impozitul stabilit si care este modalitatea de solutionare a acesteia?
Raspuns din data de 03-03-2006 :
Modul de calcul al impozitelor pe cladiri in cazul persoanelor fizice, este prevazut la art. 251-252 din Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, cu modificările si completarile ulterioare. Cuantumul valorilor impozabile pe fiecare metru patrat construit, pentru anul 2006, este prevazut in HCLMA nr. 210/2005, privind stabilirea impozitelor si taxelor locale pentru anul 2006, cu modificarile ulterioare. Pentru calculul impozitului pe cladiri, in cazul persoanelor fizice, sunt necesare urmatoarele date: a)rangul localitatii unde se afla; b)situata cladirea si teritoriul unde se afla(intravilan sau extravilan;c)zona in cadrul localitatii, potrivit incadrarii de la lit. b; d) suprafata construita desfasurata a cladirii( cea determinata pe baza dimensiunilor masurate pe conturul exterior al acesteia sau in cazul in care cladirea nu poate fi efectiv masurata pe conturul exterior, suprafata utila a cladirii se inmulteste cu coeficientul de transformare de 1,20;e)tipul cladirii si instalatiile cu care este dotata aceasta(cladirea poate fi cu pereti sau cadre din beton armat, caramida arsa, piatra naturala sau alte materiale asemanatoare, cu peretii de lemn, caramida nearsa, paianta, vataluci, sipci sau alte materiale asemanatoare; cladirea poate fi sau nu dotata cu instalatii de apa, canalizare, electrice si incalzire-conditii cumulative);f)in cazul apartamentului, daca acesta se afla amplasat intr-un bloc cu mai mult de 3 niveluri si 8 apartamente; g)data finalizarii cladirii, respectiv inainte de 01.01.1951, dupa 31.12.1950, si inainte de 01.01.1978 sau dupa 31.12.1977; h)in cazul celor care au in proprietate doua sau mai multe cladiri utilizate ca locuinta, ordinea in care a fost dobandita cladirea si care din aceste cladiri sunt inchiriate, in vederea majorarii impozitului datorat de contribuabilii care intră sub incidența art 252 din Codul Fiscal;i)majorarea stabilită in conditiile art. 287 din Codul Fiscal pentru impozitul pe cladiri.
Impozitul pe cladire, in cazul persoanelor fizice, se calculeaza astfel:1.Se determina valoarea impozabila a cladirii, prin inmultirea suprafetei construite desfasurate a cladirii, exprimata in metri patrati, cu valoarea corespunzatoare din anexa 1 a HCLMA nr. 2310/2005;2)Suprafata construita desfasurata a unei cladiri se determina prin insumarea suprafetelor sectiunilor tuturor nivelurilor cladirii, inclusiv ale balcoanelor, loggiilor sau ale celor situate la subsol, exceptand suprafetele podurilor care nu sunt utilizate ca locuinta si suprafetele scarilor si teraselor neacoperite; 3) valoarea impozabila a cladirii se ajusteaza functie de amplasarea cladirii(zona in cadrul localitatii stabilita conform Anexei 16 din HCLMA nr. 210/2005), prin inmultirea sumei determinate cf. pct. 1 cu coeficientul de corectie corespunzator , prevazut in urmatorul tabel(Aradul are rangul II):
Zona in
cadrul Rang
localit
0 I II III IV V
A 1,30 1,25 1,20 1,15 1,10 1,05
B 1,25 1,20 1,15 1,10 1,05 1,00
C 1,20 1,15 1,10 1,05 1,00 0,95
D 1,15 1,10 1,05 1,00 0,95 0,90
4)In cazul unui apartament amplasat intr-un bloc cu mai mult de 3 niveluri si 8 apartamente, coeficientul de corectie prevazut la pct. 3 se reduce cu 0,10;5)in cazul unei cladiri finalizate inainte de 01.01.1951, val. impozabila se reduce cu 15%;6)in cazul unei cladiri finalizate dupa 31.12.1950 si inmainte de 01.01.1978, val impozabila se reduce cu 5%;7)daca dimensiunile exterioare ale unei cladiri nu pot fi efectiv masurate pe conturul ext. atunci supraf. construita desfasurata a cladirii se det prin inmultirea supraf utile a cladirii cu un coeficient de transformare de 1,20;8)determinarea impoz pe cladiri pt imobilele situate in Arad:se inmulteste val impozabila determinata cf. punctelor 1-7 cu 0,2% si apoi cu 1,4, cf. prevederilor art.251, alin. 1 si 2 si ale art. 3 lit a) din HCLMA nr. 210/2005;9)daca o persoana fizica are in proprietate doua sau mai multe cladiri utilizate ca locuinta , care nu sunt inchiriate altor persoane, impozitul pe cladiri se majoreaza dupa cum urmeaza:a)cu 15% pentru prima cladire in afara celei de la adresa de domiciliu;b)cu 50% pt cea de-a doua cladire in afara celei de la adresa de domiciliu;c)cu 75% pt cea de-a treia cladire in afara celei de la adresa de domiciliu;d)cu 100% pentru cea de-a patra cladire si urmatoarele in afara celei de la adresa de domiciliu; Modul de calcul al impozitului pe teren pt persoanele fizice este prevazut la art. 256 din Legea nr. 571/2003 iar cuantumul impozitului pe teren pt fiecarte metru patrat pe anul 2006, este prevazut in HCLMA nr. 210/2005.
Contestatia privind impozitul stabilit se depune la organul fiscal, la Directia Venituri, b-dul Revolutiei nr. 97, camera 11, in cf cu prevederile art. 174 si 175 din OG nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modif si compl. ulterioare
Modul de solutionare a contestatiei este reglementat art. 183 din OG nr. 92/2003.
Pentru date suplimentare va sugeram sa accesati site-ul Primariei "www.primariaarad.ro" la rubrica Consiliul Local.

Sus

Intrebarea nr. 4438 din data: 07-02-2006 pusa de carmen.d@mail.com :
·  Am depus cerere de inregistrare ca utilizator al sistemului electronic de taxe si impozite in urma cu aproape o luna, dar inca nu am primit plicul parola. As putea sa o primesc prin e-mail?Va multumesc.
Raspuns din data de 15-02-2006 :
Va rugam sa va prezentati personal la Directia Venituri, camera 8, in timpul programului de lucru de la 8,00-12,00 si 13,00-17,00. Nu avem destule date pentru a putea formula un raspuns.
Sus

Intrebarea nr. 4438 din data: 06-02-2006 pusa de emil.dantos@gmail.com :
·  Locuiesc in Bujac str. Craiovei .6 ,gradina nu mai poate fii folosita la randamentul de altadata fiind multa apa.Pot beneficia de vreo reducere a impozitului pe teren? multumesc Dantos E
Raspuns din data de 23-02-2006 :
Pentru faptul ca gradina nu mai poate fi folosita la randamentul de altadata, nu se poate acorda nici o facilitate la plata impozitului pe teren. Doar in cazul producerii unor calamitati naturale in urma carora terenurile sunt afectate de inundatii, se acorda scutire la plata impozitului pe teren, conform H.C.L.M. Arad nr. 80/2005. Producerea calamitatii naturale se constata prin hotarare a Comitetului Municipal pentru Situatii de Urgenta, emisa in baza Raportului de evenimente.
Sus



Pagina : 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20,21,22,23,24,25,26,27,28,29,30,31,32,33,34
,35,36,37,38,39,40,41,42,43,44,45,46,47,48,49,50,51,52,53,54,55,56,57,58,59,60,61,62,63,64,65,66,67


Primarul
 
  Mesaj
  Biografie
  Dispoziții
  Comunicate
  Program de audiențe
  Declaraţii de avere / interese
Bibarț Călin
 
Viceprimar
 

  Curriculum vitae
  Structura din subordine
  Declaraţii de avere / interese
Chesa Ilie

  Arhiva Declaraţii de avere si interese primari / viceprimari
 
Aparatul de specialitate
  Regulamentul Primăriei
Organigramă
Institutii subordonate C.L.M. Arad
Societăti comerciale care functionează sub autoritatea C.L.M. Arad
Declaratii de avere / interese
 
Consiliul Local
    Regulamentul C.L.M.
  Componenţă
  Comisii de specialitate
  Declaraţii de avere / interese
  Rapoarte de activitate
  Documente pentru şedinţe
  D.A.S.Arad
  Centrul Municipal de Cultură

Sala de consiliu
 
Calendar evenimente
 
Aprilie 2024

1
2
3
4
5
6
7
8
9
27




 
 

 
Certificări
 
Certificatul de conformitate a sistemului de management al calității
 


Primaria Arad: cod 310130, Arad, Blvd. Revolutiei, nr. 75 Tel: +40 257 281850, Fax +40 257 284744
© 2009, ALIAS Com & Primăria Arad, All Rights Reserved